Funderingar

En hel del funderingar har dykt upp i helgen.
Egoism, det har jag helt enkelt kopplat ihop med satanism tidigare.
Mest grundat  Anton LaVey "The Church of Satan" - hans filosofi.

Men nu knyter jag an mig själv till egoismen och klipper bort delen
av satanism. Jag behöver inte spara informationen jag lagrat om satanism,
då jag inte längre har en satanist i min omgivning.

Vad mår jag bra av?

Vem vill jag vara?

Hur ska jag nå dit?

Vad är viktigt för mig?

Vilka behöver jag?

Vilka måste jag säga Hejdå till?

Är förvånad över hur långt helgen tog mig, eller kursen rättare sagt.
Några vill veta allt, jag kan inte förklara.. det måste upplevas!
Carola är fantastisk som lärare, men krävande..ville dänga en bok i huvudet på
henne idag haha.

Relationer kom till mig idag.
Men vilken slags?
Det finns ju så många..
affärsrelationer
känslomässiga relationer
relationer mellan djur
relationer mellan människa och djur
Det finns en relation i varje möte..
men vilken ska jag jobba med.. vilket område?
Jag hoppas att svaret inte dröjer, vill sätta igång nu.

Har en förmåga att hamna i märkliga relationer..
vad sägs om att bli anlitad för att kommunicera med ett gäng katter..
och det slutar med att jag är djurägarens rådgivare?!
Har sagt tusen ggr att jag har ingen som helst utbildning i det hon
ber mig om.. men det kvittar för henne.
Någonstans får hon ju hjälp, uppenbarligen.. eftersom hon återkommer
gång på gång.
Nu har hon börjat gå till en psykolog, men ändå anser hon att jag,
en människa hon aldrig mött, som hon aldrig kommer att möta..
aldrig sett mitt foto ens, är så viktig att hon vågar lita på det jag säger.
Det är märkligt, jag vet inte ens om jag vill vara delaktig i denna relation.
Men samtidigt, den gör ingen skada.
Dom råd jag ger, skulle jag lika gärna kunna ge min granne.
Jag talar tydligt om att det är en åsikt jag framför..ingen lag eller något
hon bör följa.
Jag benar ut hennes beteende, tills hon skrattar åt sig själv.
Pay it forward.. jag hoppas att jag en dag möter en främling som jag
inte behöver stå till svars för i mitt vardagsliv.. som kan ge mig,
det jag uppenbarligen ger henne.
Men märkligt, det ÄR det.

En otroligt krävande relation har jag till min styvsons mamma.
Den är mer eller mindre påtvingad - av mig själv, för mig själv.
Den ger mindre bråk än om jag avsade mig den relationen.
När mor och far inte talar samma språk, då tolkar jag mellan dom
för att slippa energin det tar när dom gastar åt varandra.
Men det är inget nöje i den.

Min svärmor.. jag vet att hon föraktar det faktum att jag existerar.
Men ändå, så finns där en relation.
Här fungerar inte relationen mellan mor och son!
Jag har blivit bron som håller dom samman,
det gör ont i själ och hjärta när dom sliter åt varsitt håll.
Inte mitt ansvar, denna måste jag avsäga mig.

Det var relationer!

Om jag föreställer mig vänskap i bild,
då är det broar.
Jag har vänskapsbroar i sten, varje sten är så vacker i sin hårda skrovliga yta..
där mossan fått sitt fäste och ger ett skimmer av grönt..lite vackert välvd med en å
rinnande där under. En bro att trivas på.

Jag har gungande repbroar som är bräckliga sköra och svåra att handskas med.
Varierande underlag finns där under.. ibland ramlar jag och slår mig illa..
ibland bara ett litet skrapsår.

Jag har enkla transport broar, viktiga men inga man lägger ner mer än
det nödvändigaste i. Dessa är sällan vackra.


Fladdrande? haha.. snacka om att jag är ett fladder :o)  men jag ska minsann strama upp mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0