En kväll i stallet

Har faktiskt en hel hög med fantastiska hästar i stallet :o)
Fyra närmare bestämt.
Totalt olika varandra allihopa, men älskade är dom.

Ikväll fick dom hovarna fixade av världens bästa Hovis-Lena !!
Ähh.. är allt hon säger när en häst krånglar..vilket dom aldrig gör i hennes närvaro.
Alla blir som små välkammade småskolebarn.
*skrattar*
Hon är fan min hjälte..hovslagare, brandman,busschaffis,fixar-allt-människa.
Toppat på det så är hon en suverän mamma också och en finfin vän.

Hency står lös när Lena skor eller verkar hennes hovar.. blixtstilla står hon!
Underbara lilla häst.
Hon var så rolig efteråt,  "snart ska vi dit".. och tittar mot berget.
Hon har varit nyfiken på Hoverberget ända sen hon kom till gården.. :O)
Jag däremot är en aningens överbeskyddande och tycker att berget är lite för häftigt
för en häst på 20 + ,  men jag får ge mig och visa henne runt i sluttningarna iaf.
Det ser jag fram emot.
Det finns bara glädje i hennes ögon.. gud vad jag älskar denna häst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaos.. förvirrade lilla kaos.  "oj hoppsan din fot hamnade under min hov, förlåt jag skulle bara"
för att i nästa sekund försöka få in hela grimskaftet i sin mun  *S*

Blazing, försiktig och känslig..! Blundade helt när jag strök längs hans hals under tiden han blev
verkad.  Bara njöt och befann sig mitt i stunden.
Lycka vore att hitta någon som öppnade hela sitt hjärta och vigde det åt honom.
Han behöver så mkt.. en stark ledare som guidar honom genom livet.
Jag har inte tiden att laga honom *tårar* vi tog ett beslut när han var ung, som var jävligt
dåligt.. men vi gick på referenser :(

Rainguard..blir han någonsin vuxen?
Efter att ha avmaskat Blazing och Kaos..då stod han med gapande mun och var jätteavis...
"hallå..välj mig.. är det min tur nu???"
När han fick vänta till sist ikväll så var han inte glad.. HALLÅ? JAG FINNS OCKSÅ!!!!
Snacka om nöjd och en smula trött Rainguard när det var hans tur *S*

Vad läskigt, var och en är en del av mig och min personlighet.
*asg* och det ser jag inte förrens nu.
Och tre delar har jag prioriterat bort?! Skrämmande.
Ska nog ta och vinna dom där miljonerna.. marken har jag sett ut.
Ritningar har jag gjort i huvudet..hus stall garage och hagar.
Det är som sagt bara miljonerna som fattas.
En dag kommer dom, var så säker!

Jobbar gör jag hela helgen.. helt okej, ska ha en tjej som går brevid mig också!
Hur kul som helst :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0